روز جهانی محیط زیست 2020

پنجم ژوئن هر سال روز جهانی محیط زیست است. روزی که سازمان ملل از تمامی کشورها و ملت ها و مردم میخواهد تا برای آگاهی و اقدامات جهانی برای حمایت از محیط زیست کاری انجام دهند.

این کمپین روز جهانی محیط زیست اولین بار در سال 1974 با موضوع “فقط یک زمین” در اولین کنفرانس سازمان ملل در مورد محیط زیست برگزار شد.

این کمپین پرچمدار افزایش آگاهی در مورد ظهور مسائل زیست محیطی از آلودگی دریاها، جمعی بیش از حد انسان ها و گرم شدن کره زمین تا مصرف پایدار و جرائم حیات وحش بوده است.

هدف اصلی این روز هرساله برای گسترش آگاهی و یادآوری به مردم در خصوص جلوگیری از نابودی طبیعت و تنوع زیستی و حفظ آ نبرای نسل های آینده است.

این روز در بیش از 100 کشور جهان هر ساله برگزار میشود و هر سال موضوع جدیدی پیشنهاد میشود تا دولت ها، ارگان ها، جوامع و سازمان های مردم نهاد برای آگاهی مردم از آن استفاده کنند. موضوع روز جهانی محیط زیست در سال 2020 “تنوع زیستی” است.

همه ساله یکی از کشورها میزبانی رویداد روز جهانی محیط زیست را برعهده دارد. امسال کلمبیا میزبان این رویداد است.

رییس جمهور کلمبیا در پیام خود به مناسبت روز جهانی محیط زیست گفت: اجازه دهید روز جهانی محیط زیست را با یکدیگر شروع کنیم. با هم، می توانیم رفاه مردم و سیاره را تامین کنیم. با توجه به بحران زیست محیطی که امروز سیاره ما با آن روبروست، باید تلاش خود را در جهت حفظ تنوع زیستی و احیای اکوسیستم های تکه تکه شده تقویت کنیم. نه تنها با بحران آب و هوا مبارزه کنیم بلکه امنیت غذایی، تامین آب و ایمنی را نیز حفظ کنیم.

منبع: زی نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *