مرگ بیش از صد نفر در کانادا با هجوم موج گرما

شهره صدری – موج گرما در بخش غربی امریکا و کانادا منجر به افزایش مرگ ناگهانی در منطقه ونکوور کانادا شده است. بنا بر اعلام پلیس این شهر، حداقل 134 نفر بطور ناگهانی در این ناحیه جان خود را از دست داده اند. به گفته پلیس، علت بیشتر این مرگ های ناگهانی موج گرمای هواست.

کلانشهر ونکوور کانادا برای چند روز پیاپی دمای بالای 30 درجه سانتیگراد را ثبت کرده است، در حالیکه درجه نرمال دما در این فصل در این شهر 21 درجه سانتیگراد است. مطابق با گزارش سرویس هوانشاسی کانادا،  در برخی از مناطق مانند دهکده بریتیش کلمیبا در کوه های راکی، دمای 49.5 درجه سانتیگراد ثبت شده است. همچنین دمای هوا در پیست اسکی ویستلر در شمال ونکوور نیز به 42 درجه سانتیگراد رسیده است.

 علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدار موج گرما برای استان های شرقی آلبرتا، ساسکاچوان و مانتیوبا همچنین برای مناطقی از سرزمین های یوکان و شمال غربی در شمال کانادا نیز صادر شده است. در پورتلند در ایالت متحده کاناداد یک مرکز خنک کننده برای استفاده عموم مردم نصب شده است.

این موج گرما که علت آتش سوزی جنگل ها در دو سوی مرز کانادا و ایالات متحده باشد، می تواند با پدیده ای به نام “گنبد حرارتی” مرتبط باشد. با افزایش دمای هوا و فشار چیزی به شکل گنبد بوجود آید و این گنبد باعث میشود تا هوای گرم از داخل گنبد خارج نشود.

سالمندان و افراد آسیب پذیر در معرض خطر بدلیل این گرمای بی سابقه قرار دارند و دولت از مردم خواسته است تا از تردد در اماکن عمومی و محیط های باز خودداری کنند.

منبع: لوموند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *