هجوم پلاستیک ها در پی شیوع کرونا در فیلیپین

شهره صدری – مصرف پلاستیک های یکبار مصرف بدلیل شیوع ویروس کرونا بر مشکلات محیط زیستی فیلیپین افزوده است.

متخصصان محیط زیست میگویند که فیلیپین با یکی از بزرگترین مشکلات جهانی که ناشی از پلاستیک های یکبار مصرف است، مقابله می کند و در بین بزرگترین عاملان آلودگی اقیانوس ها قرار دارد. در حالیکه داده های مطمئنی در مورد مصرف پلاستیک ندارد.

به گفته ماریان لدزما از فعالان محیط زیستی، مصرف کنندگان و مشاغل اکنون بدلیل شیوع کرونا از پلاستیک های یکبار مصرف بیشتری استفاده می کنند. به گفته وی این بیماری همه گیر آلودگی پلاستیک ها را افزایش داده است.

یکی از جمع آوری کننده های زباله با گاری که چهار دهه است این کار را در مانیل پایتخت فیلیپین انجام میدهد گفت که در طول روز در مسیر 15 کیلومتری کار خود، مقدار زیادی پلاستیک را می بینید که نسبت به گذشته غیرمعمول است. قرنطینه سختگیرانه که در مانیل برای مها کرونا اعمال شده است، نه تنها درآمد افراد جمع آوری کننده پسماندهای قابل بازیافت را کم کرده است، بلکه  بسیاری از کارگاه ها و مشاغلی که مسئول خرید پسماندهای قابل بازیافت هستند نیز از ماه مارس بسته اند.

پلاستیک ها مانند بطری ها و ظروف یکبار مصرف در حال حاضر بیش از سایر پسماندهای خشک مانند فلزات و مقوا در شهر مانیل جمع آوری میشود. در حالیکه پولی که از فروش این پلاستیک ها بدست می آید برای دوره گردان زباله اصلا کافی نیست.

از 16 مارس، مانیل در برخی موارد طولانی ترین و سخت ترین اقدامات را در جهت مهار شیوع ویروس کرونا تجربه کرده است.  

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *