تهدید سلامت بیمارن کلیوی با آتش سوزی جنگل ها

شهره صدری – مطالعه انجام شده توسط محققان نشان میدهد که آلودگی هوا ناشی از آتش سوزی جنگل ها برای افرادی که نارسایی کلیه دارند، می تواند کشنده باشد.

محققان اعلام کرده اند که ذرات ریز آلاینده های هوا در پی اتش سوزی جنگل ها میتوانند باعث التهاب در ریه ها شده و بر سلامت افراد مبتلا به نارسایی کلیوی تاثیر بگذارند.

محققان با استفاده از داده های ثبت شده در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در ایالات متحده ، حدود 49000 مرگ را در میان بیماران کلیوی در 253 شهر بررسی کردند. مطالعه نشان داد که با افزایش هر 10 میکروگرم بر مترمکعب میزان ذرات ریز معلق در هوا، نرخ مرگ و میر بین بیماران کلیوی 4 درصد در همان روز بیشتر شده و نرخ مرگ و میر طی یک ماه آینده با 7 درصد افزایش روبرو بوده است.

بنابر بیانیه انجمن نفرولوژی امریکا، هنگامی که افزایش آلودگی به 10 میکروگرم بر مترمکعب میرسد، میزان مرگ و میر روزانه 8 درصد افزایش می یابد.

آنا راپولد یکی از محققان این مطالعه گفت: این یافته ها تاثیر در معرض قرار گرفتن آلودگی هوا را در افرادی که همودیالیز میشوند، برجسته می کند و این داده های جدید نیاز به مطالعات بیشتری در زمان آتش سوزی و طول زمان در معرض دود قرار گرفتن افراد دارد.

منبع: usnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *