آلودگی جدید دریاها، ماسک ها و دستکش های

شهره صدری – فرانسه در خصوص آلودگی دریای مدیترانه به ماسک و دستکش های آلوده یکبار مصرف دوره کرونا هشدار داد.

سازمان غیردولتی فرانسوی “پاکسازی دریاها” در برنامه پاکسازی دریای مدیترانه اعلام کرد: غواصان شاهد راهیابی دستکش ها و ماسک های یکبار مصرف به دریای مدیترانه بودند.

به گفته این سازمان غیردولتی نگرانی از مصرف بالای ماسک ها و دستکش های یکبار مصرف در دوره کرونا و آلودگی دریاها بسیار جدی است. این در حالی است که فرانسه به تازگی سفارش 2 میلیارد ماسک را داده است و این به معنی آلودگی بیشتر دریاست.

یکی از اعضای این سازمان غیردولتی گفت: ” این وظیفه همه است که در برابر این آلودگی جدید بطور جدی از مسئولان، نمایندگان مجلس و مقامات درخواست کنند. در واقع با همه گزینه های دیگر، پلاستیک راه حلی برای محافظت ما در برابر همه گیری بیماری کرونا نیست”.

این ماسک ها و دستکش ها حاوی پلاستیک هایی مانند پلی پروپیلن هستند که می تواند با ماندگاری در اکوسیستم ها، تهدیدی برای تنوع زیستی و طبیعت باشد. علاوه بر اینکه رها کردن ماسک ها و دستکش ها در خیابان ها و در سطح شهر می تواند باعث گسترش این بیماری نیز گردد.

باید یادآوری کرد که پلاستیک ها در طبیعت بیش از 450 سال باقی می مانند. دستکش های رها شده در خیابان ها از طریق مجاری آبها و رودخانه ها می توانند به دریاها رسیده و باعث یک آلودگی ماندگار در سیاره شوند.

منبع: ایندیپندنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *