هشدار یونیسف : تهدید میلیون ها کودک یمنی به گرسنگی

شهره صدری- تعداد کودکان یمنی دچار سوء تغذیه می تواند تا پایان سال 2020 به 2.4 میلیون نفر برسد. صندوق کودکان سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه خود را اهدا کنند.

با شیوع بیماری کرونا در جهان، افق ها در یمن تاریک تر میشود. میلیون ها کودک در سراسر یمن در معرض خطر “قرار گیری در آستانه گرسنگی بدلیل شکاف بزرگ بودجه برای کمک های بشردوستانه” در کشور جنگ زده ای هستند که کرونا نیز در آن شیوع پیدا کرده است.

بیش از 5 سال پیش، درگیری ها با حمایت دولت عربستان علیه شورشیان حوثی شدت گرفته است. برای سازمان ملل، بحران انسانی در این کشور فقیر در شبه جزیره عربستان بدترین وضعیت در جهان است.

تعداد کودکان یمنی که دچار سوء تغذیه هستند تا پایان سال جاری به 2.4 میلیون کودک خواهد رسید، که نشان از 20 درصد افزایش دارد. در عین حال، میزان مرگ و میر در بین کودکان زیر 5 سال با ” علل قابل پیشگیری” نیز می تواند افزایش یاید.

نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد: بدون دخالت اضطراری و سریع در موضوع کودکان یمن، ” جامعه جهانی این پیام را ارسال خواهد کرد که زندگی کودکان یمنی در یک کشور ویران شده از جنگ، بیماری و فروپاشی اقتصادی هیچ اهمیتی ندارد”

سازمان یونیسف برای اقدامات بشردوستانه خود در یمن 461 میلیون دلار و برای مبارزه با کرونا 53 میلیون دلار دیگر تقاضا کرده است. علیرغم شر ایط اضطراری در یمن، تنها 39 دردصد از مبلغ اولی و 10 درصد از درخواست دوم جمع آوری شده است که زنگ خطری برای کاهش بودجه های یونیسف است.

علاوه بر این، براساس اعلام یونیسف، 3 میلیون کودک و خانواده های آنها  در یمن ممکن است دیگر به آب در این کشور دسترسی نداشته باشند. چرا که زیرساخت ها و سیستم های بهداتشی بدلیل جنگ ویران شده است.

منبع: لوموند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *