تاکید استفاده از منابع آب غیرمتعارف

شهره صدری- کمبود آب بعنوان یک چالش اساسی برای توسعه پایدار و بعنوان یک عامل بالقوه ناآرامی های اجتماعی و درگیری در داخل  و بین کشورها شناخته شده است.

آب بطور فزاینده ای بعنوان ابزاری برای همکاری های بین المللی برای حمایت از تولید مواد غذایی، معیشت، اکوسیستم، سازگاری با تغییرات آب و هوا و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است. از آنجا که کمبود آب در مناطق خشک ادامه داشته و شدت خواهد یافت، جهان در معرض خطر کمبود آب برای نسل های آینده  است که  در آینده با عواقب اقدامات امروز مواجه خواهد بود. بنابراین، مناطقی با کمبود آب باید به دسترسی پایدار آب و هر گزینه موجود برای استفاده از منابع آب به منظور به حداقل رساندن فشارهایی که در حال رشد است، توجه کنند.

رویکردهای تامین آب متعارف با تکیه بر بارش برف، بارندگی و رواناب رودخانه به اندازه کافی برای تامین نیاز روزافزون آب شیرین در مناطق با کمبود آب کافی نیست. با توجه به چالش های توسعه پایدار مرتبط با آب در مناطق خشک، منابع آب غیرمتعارف فرصتی نوظهور برای کاهش شکاف تقاضای آب است. نمونه هایی پراکنده اما در حال گسترش از استفاده از منابع آب غیرمتعارف در سراسر جهان وجود دارد که برای رفع کمبود آب مورد استفاده قرار می گیرد.

در جریان کنفرانس مجازی Dresden Nexus سالجاری، که از سوم تا پنجم ژوئن با موضوع ” اقتصاد مدور در یک جامعه پایدار”  برگزار شد، بخش آب سازمان ملل خلاصه تحلیل در مورد منابع آب غیرمتعارف را تهیه کرده است.

منبع: unwater

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *